Disney & Sea World - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Disney & Sea World - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Disney & Sea World

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kissimmee

Zo, daar zijn we weer. Het bezoek aan St. Augustine was best leuk maar we zijn er zelf even doorheen gelopen in plaats van met het treintje mee te gaan. Dat was ook prima te doen en na een klein uurtje hadden we het wel weer gezien.

We zijn doorgereden naar Kissimmee vlakbij Orlando. Na de rit waren we behoorlijk versleten en hebben dan ook niet echt iets meer gedaan dan 's avonds een maaltijd bij Fridays eten.

Zondag zijn we naar Disney World geweest. Marc wilde de paspoorten niet meenemen dus deze in het hotel achter gelaten. Toen we wilde betalen met de creditcard werd er om z'n ID gevraagd... Maar goed dat ik er voor de zekerheid toch nog even een foto van had gemaakt!!! We zijn uiteindelijk naar de Magic Kingdom geweest en dat was een goede beslissing. Het was prima te doen in één dag en de wachttijden vielen op zich ook wel mee. Het langst dat we gewacht hebben is 65 minuten, maar dat was de attractie zeker waard! We zijn uiteindelijk ruim 10 uur in het park geweest en dan ben je het aan het eind van zo'n dag ook wel behooooorlijk zat. Vooral de mensenmassa en de enorme drukte die er ondanks de crisis (??) is. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat Disney géén crisis kent hoor... en dat wij voor de komende 10 jaar even genoeg Disney hebben gehad hahaha!

Vandaag zijn we met een shuttle vanaf het hotel naar Sea World geweest. Dit park is een combinatie van dieren (vissen, schildpadden, zeehonden, orka's, dolfijnen, zeekoeien) en attracties. We hebben eerst een aantal shows bezocht waaronder een met huisdieren (katten, honden, ratten, eenden, duiven en zelfs een stinkdier!) en een orka show. Nou, dat met die orka's hebben we geweten... We zaten behoorlijk vooraan, ik denk de vierde of vijfde rij vanaf het open aquarium, en op de stoelen stond aangegeven dat je nat zou worden. Wij dachten: prima, het is toch warm zat en een beetje water kunnen wij heus wel tegen... Dat we vervolgens meerder keren een behoorlijke stortvloed water over ons heen kregen en vervolgens de hele dag met *&@*^! natte kleding hebben gelopen nemen we maar voor lief. En daar betaal je dan nog grof geld voor he...

Vervolgens hebben we wat geprobeerd onze kleding te drogen maar echt helpen deed het niet. Na nog een show te hebben gekeken besloten we wat attracties in te gaan, eerst wat achtbanen en daarna nog een ride waarbij je in een boot vanaf een behoorlijke hoogte naar beneden het water in gleed, en ja hoor, wéér nat...

Om 18:00 uur sloot het park dus zijn we daarna richting de uitgang gegaan. Voor de zekerheid toch maar even nagevraagd of het echt klopte dat de shuttle pas weer om 20:15 uur zou komen. Helaas, het klopte... Pff, dat zou wel een behoorlijke zit worden aangezien er alleen een parkeerplaats is en verder bar weinig te beleven of te doen... We zijn toch maar even naar de opstapplaats gelopen en er kwamen wel bussen voorbij. Ik stelde voor gewoon aan de buschauffeur te vragen of ie toevallig ook langs ons hotel kwam. Na uitgelegd te hebben waar ons hotel was konden we mee!! Hij kwam er heel dicht in de buurt en tegen wat extra tip zou ie wel even stoppen. Dat scheelde ons uiteindelijk toch 1:15 uur aangezien we om 19:00 uur terug in het hotel waren. We hebben ons omgekleed en zijn daarna (weer) bij Fridays gaan eten.

We hebben besloten morgen lekker rustig aan te doen en een beetje uit te slapen. Gelukkig hoeven we ook maar ongeveer 1,5 uur te rijden naar St. Pete Beach en kunnen we daar lekker chillen op het strand. Een heerlijk vooruitzicht na twee dagen mensenmassa, hitte en drukte!

  • 15 Oktober 2013 - 07:10

    Petra:

    Wat een avonturen weer en ook met toevalligheden (paspoort/shutle) die gelukkig geen roet in de
    trips gooiden behalve dan de natte plons hoewel ik me daar wel iets bij kan voorstellen wat op mijn lach spieren werkt....
    Wijs om even een dag niet veel te doen want jullie hebben al een aardige tocht achter de
    rug. Leuke foto's !!!!
    Hier is de herfst al aardig bezig. Heel veel regen!! Geniet dus maar van het mooie weer daar.

    dikke kusssss
    ma


  • 15 Oktober 2013 - 07:23

    Renate:

    Dag Annie en Marc!

    Elke ochtend op het werk...open ik mijn email en kan ik even wegdromen van jullie leuke verhalen. Daarna besef ik me weer dat ik hier in het koude kikkerlandje achter mijn computertje zit terwijl jullie een super reis aan het maken zijn!

    Geniet er samen lekker van! Jullie verdienen het.

    (en toch kijk ik al weer uit naar het volgende verslag hihi)

    Liefs Renate en de groeten van Gunther

  • 16 Oktober 2013 - 17:35

    Cobie:

    Ik moet even zeggen dat ik ook blij word als ik een verslag van jullie zie.
    Meestal voor ik vertrek s ochtends met een dag hard werken in het vooruitzicht. Nog even genieten van wat jullie meemaken. Geniet er nog lekker van en blijf ons vooral op de hoogte houden.

    Met truusie gaat alles goed en evi wil graag dat jullie naar huis komen. Ging vandaag met haar naar truus. Evi:Marcliessie nou???? Ik:Nog in Amerika, Evi:wil ik niet! Nou zeg!
    Hihi
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc en Annelies

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 26684

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 31 Maart 2016

Daar gaan we weer!

18 April 2015 - 07 Mei 2015

Vietnam

29 September 2014 - 19 Oktober 2014

Rondreis Japan

05 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

Louisiana, Alabama, Florida & Bahama's

04 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Las Vegas, San Francisco & Los Angeles

12 Juli 2008 - 22 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: