Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

02 Mei 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoi allemaal, daar zijn we weer! Inmiddels zitten we al sinds dinsdag in Hoi An en het bevalt hier prima! Het is een ontzettend leuke plaats met een prachtig strand en een leuk centrum. Vooral 's avonds is dat leuk verlicht met mooie lampionnen boven de straat en veel gezelligheid. Overdag is het bloedheet en zijn we op het strand te vinden.

Aangezien ons avontuur met de slaapbus ons niet zo heel hoed bevallen is hebben we opnieuw een private car van Hue naar Hoi An genomen. Een rit van 3,5 uur was ons verteld maat de chauffeur was zo enthousiast dat ie wel een stuk of 5 keer wilde stoppen onderweg om van alles te laten zien. Lief hoor maar niet nodig en later vroegen we hem dan ook netjes ons gewoon maar naar het hotel te brengen want na ruim 5 uur reizen waren we het weer behoorlijk beu.

Bij het hotel in Hoi An aangekomen wisten we niet wat we zagen, zo mooi, kleinschalig, rustig en netjes... In een woord super! Na twee nachten moesten we nog wel twee nachten in een ander hotel omdat ze hier vol zaten en wij maar twee nachten geboekt hadden. Daarna hadden ze gelukkig wel weer plek dus vanmorgen zijn we weer met gierende banden terug gekomen op deze prachtige plek. Het hotel waar we tussentijds zaten was dichterbij het centrum maar dat was dan ook echt het enige voordeel...

Gisteren hebben we een kookcursus gevolgd, super leuk en lekker. Eerst zijn we naar de markt gegaan om inkopen te doen en daarna hebben we een stukje gevaren en op de kookplaten gearriveerd. Het zag er allemaal keurig netjes uit en we hebben 4 gerechten gemaakt. Als eerste boullion van runderbotten (voor de noodlesoep), omdat dit lang moest koken begonnen we daar mee. Daarna maakte we een springroll (soort koude loempia van rijstvellen), pannenkoekjes van rijstemelk, een noodlesalade met rundvlees en als laatste de gedroogde noodles met boullion. Het was heerlijk en ontzettend leuk om te doen. Daarna hebben we maar even een dutje gedaan in het hotel en toen wat gegeten in het centrum.

Vanmorgen dus met gierende banden terug naar het eerste hotel en daarna naar het strand geweest om lekker te zonnen. We vermaken ons prima hier en relaxen de paar dagen die we hier nog zijn lekker aan het strand. Dinsdag vliegen we vanaf Da Nhang naar Ho Chi Minh en zijn daar dan nog twee nachten en één dag in totaal. Het hotel moeten we nog boeken en we gaan ons nog even verdiepen in wat we daar nog het beste kunnen doen.

Verder gaat het goed hier en was in de dag na mijn garnalenavontuur weer helemaal opgeknapt.

Tot snel en lieve groetjes van ons!!

• 02 Mei 2015 - 13:08

Marit:

Zo jullie vermaken je prima hoor ik al!
    Lekker eten mooi uitzicht en lekker bijkomen op t strand niet gek!!
    Geniet nog maar ff lekker t gaat altijd zo snel.

Tot volgende week ben erg benieuwd nr de rest van de verhalen en foto's

Lieve groetjes terug xx

• 02 Mei 2015 - 19:26

Petra:

Het ziet er heel leuk uit fijn dat jullie zo genieten al kijk marc wel heel serieus bij het koken..hahaaa
    De 3 weken zijn omgevogen en dan nu de laatste daagjes...geniet ervan dikke kus pa en ma