Hiroshima, Kurume & Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Hiroshima, Kurume & Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Hiroshima, Kurume & Osaka

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

07 Oktober 2014 | Japan, Osaka

Zo, inmiddels zitten we in de trein op weg naar Osaka.

Zondag zijn we naar Hiroshima geweest en hebben we de A-bomb dome, het peace park en het peace memorial museum bezocht.
Wat is dat indrukwekkend zeg... In het museum waren ook allerlei foto's, video's en ervaringsverhalen van mensen te zien.
Wat een gruwelijkheden doen mensen elkaar aan zeg!

We zijn daarna nog naar het kasteel van Hiroshima gegaan en hadden vanaf de 5e verdieping een mooi uitzicht over de stad. Bizar
om je te realiseren dat van die stad dus helemaal niets is overgebleven. Er stond nog wel een boom met een bordje erop dat die
destijds de aanval heeft overleefd.

Gisteren zijn we naar Kurume geweest. In de folder stond dat er wel 15 sake brouwerijen in de stad staan. Wij dachten dat het wel
leuk zou zijn om er een te bezoeken. Aangekomen op het station van Kurume bleek echter dat deze brouwerijen buiten de stad lagen en
dat dat nog ongeveer 1 uur reizen per trein was. Wat ons betreft geen probleem maar toen bleek dat de trein niet reed, tenminste de
station medewerkster maakte een kruis met haar armen en schudde heel hard 'nee'met haar hoofd dus vandaag onze conclusie dat de trein
niet ging... Dan maar even de stad in wandelen, nou dat was eigenlijk ook te ver lopen naar onze zin dus dan maar even naar de kasteel ruïnes.
Opzich mooi hoor, maar daarvoor hadden we niet naar Kurume hoeven gaan.

Daarna weer terug met de trein, een prima ritje want die Shinkansen slaapt echt heerlijk! In het hotel even opgefrist en toen naar het ondergrondse winkelcentrum in Tenjin. Eigenlijk wilde we op de fiets maar dat ging niet want er was er nog maar 1 dus dan maar lopen. Was prima te doen want je bent er in ongeveer 20 minuten. Daar wat rondgekeken (prijzen liggen bizar hoog ten opzichte van Nederland, dus het is bij kijken gebleven) en toen we langs een massagesalon liepen stelde Marc voor mij een rug massage cadeau te doen. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen!! Ik heb daar heerlijk een half uur op een stoel mogen liggen.

Daarna zijn we terug gelopen richting het hotel want we wilde vanavond nog een keer bij het tentje eten waar we de eerste avond in Fukuoka zo heerlijk hadden gegeten. Onderweg kwamen we nog langs een kapper (ik had tegen Marc gezegd dat ik graag nog naar de kapper wilde) die omgerekend maar €9,- kostte in plaats van de hier gebruikelijke (minimaal!) €35,-. Nou wij naar binnen. Daar stond een automaat waar je een kaartje moest kopen, daarna moest je gaan zitten en wachten tot je aan de beurt was. Ik mijn geval duurde dat bijna 2 uur en in totaal 3 uur na binnenkomst stonden we weer buiten. Ons geduld is dus behoorlijk op de proef gesteld maar ik heb nu wel een coupe volgens de laatste Japanse trend hahaha... Nee hoor, zo spannend is het gelukkig niet, het is ietsje korter en er zit weer een beetje model in dat is alles.

Goed, inmiddels hadden we aardige trek en gingen we op weg naar dat o zo leuke tentje van de eerste avond. Daar aangekomen bleek ie gesloten. Tuurlijk! Dan maar
wat anders. Een paar straten verderop vonden we ook een, wel aardig, tentje en hebben we daar heerlijk vis, salade, kip en rijst gegeten.

Vanmorgen zijn we rond 09:00 uur opgestaan en hebben we om 11:09 uur de Shinkansen richting Osaka genomen. De zon schijnt hier nu volop en we razen weer door het af en toe behoorlijk platte landschap hier. De trein is heerlijk schoon, er is nergens op geschreven en de stoelen zien er fris uit. Zelfs de vloer is zo fris dat je gerust lekker je schoenen uit kunt doen. In de trein is zelfs gelegenheid om je elektrische apparaten op te laden en mensen laten hun spullen gerust liggen als ze even naar het toilet gaan. Ja, in de treinen hier hebben nog toiletten en ze komen zelfs nog met etenswaren en drinken langs, iets wat bij ons al ver verleden tijd is. Er is zelfs een speciale rookruimte in de trein en bij elke stop wordt aangegeven aan welke kant van de trein je moet uitstappen. Kortom, reizen met de trein
in Japan doe je echt voor je plezier hahaha...

Rond 14:00 uur komen we aan op Osaka en moeten we nog wat ritjes met treinen voor we bij ons hotel zijn. Ik ben benieuwd hoe het daar zal zijn!!

Nou het is hier leuk hoor. We zitten in een hotel net buiten het centrum en we slapen in de hoerenbuurt van Osaka... Tis hier dus vast wel heel veilig met al die mensen op straat. We waren rond 15:00 uur in het hotel en konden gelijk op de kamer. Daar hebben we even de spullen neergezet en de informatie doorgelezen. Toen hebben we hier
nog een rondje gelopen en hebben we wat gegeten, deze keer een goede hoeveelheid voor een zeer goede prijs. We hebben nu ook echt het gevoel gegeten te hebben zeg maar.

Morgenochtend willen we rond 09:30 uur op pad gaan naar onder andere de Asahi brouwerij, het Noodle museum en de Yamazaki (whisky) destilleerderij. We hopen dat dit allemaal op 1 dag te doen is, we zullen het wel zien!

P.s. voor wat betreft ons karaoke avontuur hebben we uiteraard heel goed opgelet. Het waren keurige mensen, heel vriendelijk en open en je merkte dat ze het gewoon heel interessant vonden om ons mee te vragen. Daarbij waren en ontzettend veel mensen op straat en in het gebouw waar we naar binnen gingen dus we hadden er absoluut een goed gevoel bij, anders hadden we het uiteraard nooit gedaan!!

Hier in Osaka zien we meer Westerlingen dan in Fukuoka, al hebben we beiden het gevoel hier meer aangestaard te worden. In Fukuoka zagen we ook geregeld Italianen, viel ons op. De donkere mensen, Arabieren, Indiërs en Amerikanen zijn echt op 1 hand te tellen.

De mensen hier zijn ontzettend rank en slank, ook de mannen. Ook hiervoor geldt dat de dikke mensen die we tot nu toe hebben gezien op 1 hand te tellen zijn.

• 08 Oktober 2014 - 15:02

Renate:

Hi Annie en Marc!

Wat klinkt het allemaal leuk zeg!

jammer dat er geen foto's bij zitten, gelukkig heb ik google maps / pictures en kan zo via mijn verbeelding indenken hoe het daar is. :)

Osaka, heb het ook eens opgezocht...

- je hebt er sushi maar in die regio noemen ze het: oshi
    - het grootste aquarium ter wereld kan je daar bezoeken! gaan jullie dat ook doen?

En er is o zoveel meer te doen, maar denk dat ik jullie dat niet hoef te vertellen!

Geniet nog maar lekker verder! Ik zou ook in elke plaats waar je kom testen hoe de massage's daar verschillen met die van de vorige locatie.. ;-)

Groetjes! xxx

• 08 Oktober 2014 - 19:42

Doret:

He Anne en Marc!

Leuk verhaal weer! Ook wij vonden jullie heldhaftig om mee te gaan nr die karaoke tent, maar bedacht me al dat het vast echt vertrouwd moest zijn, anders zouden jullie toch niet meegegaan zijn ;).
    Maar toch. Kijk wel uit he :)? Hoe vaak hoor je niet "het was zo´n gewone man, nooit verwacht!"

Lange zit bij de kapper hey! Dat doe je de volgende x ook niet meer haha!

Veel plezier morgen bij de whiskey met noodles ;)!

dikke kussen en knuffels!