Fukuoka verkennen en Kumamoto kasteel - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Fukuoka verkennen en Kumamoto kasteel - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Fukuoka verkennen en Kumamoto kasteel

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

02 Oktober 2014 | Japan, Kumamoto-shi

Goeoeoede avond! Daar zijn we weer.

Om te beginnen ons avontuur van gisteren, we hebben heerlijk Fukuoka per fiets ontdekt. Van 11:00 tot 21:00 uur onderweg geweest en waar we iets leuks/interessants zagen zijn gestopt om te kijken/beleven.

We hebben eerste een ontbijtje gehaald bij de supermarkt en dit lekker opgegeten in het Ohoripark. Daarna zijn we doorgefietst naar de Fukuoka Tower langs de Yahoo Dome van de honkbalclub uit Fukuoka. De Tower is gebouwd vanwege het uitzicht over de stad en over de zee, geweldig om te zien. De uitkijkkamer op 123 meter hoogte was dan ook echt de moeite waard.

Daarna zijn we doorgefietst naar de Tochoji Temple met het grootste houten Boeddha van Japan, prachtig om te zien maar begrijpen deden we het allemaal niet. Er was een ritueel aan de gang vanwege 1 oktober (?) en er waren veel mensen die offers brachten en er werd ook een ritueel uitgevoerd waarbij mensen met een boek (geen idee maar daar leek het op) op hun rug geslagen werden en daarna de ruimte onder de Boeddha ingingen. Wat daar was konden we verder niet zien maar een monnik gebaarde Marc dat hij er ook in mocht, ik er natuurlijk ook achteraan want ik was wel nieuwsgierig. We liepen een ruimte in met afbeeldingen en daarna gingen we een pikzwarte ruimte in, we zagen geen hand voor ogen. Wij hebben ons zo goed mogelijk proberen te gedragen maar ik vond het heel eng en we moesten dan ook vreselijk giebelen. Uiteindelijk zagen we weer licht en kwamen we ongeschonden weer buiten hahahaha, wat een ervaring zeg.

Aansluitend zijn we nog naar het volksmuseum van Fukuoka geweest. Het was enig hoor, maar we begrepen er geen snars van alles was weer in het Japans. Wel leuk om even gezien te hebben.

Na het museum zijn we naar het winkelcentrum Canal City geweest en hebben we sushi van de lopende band gegeten, geweldig en lekker echt super leuk! Inmiddels liep het tegen 19:00 uur en hebben we onderweg richting het hotel nog wat gegeten in een tentje. Niet zo heel lekker gegeten als de keren hiervoor maar goed, dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Rond 21:00 uur waren we weer terug in het hotel.

Vanmorgen zijn we om 10:00 uur vertrokken naar Tenjin Station om met de trein naar Yanagawa (een voormalige kasteelstad) te gaan. Daar aangekomen bleek dat onze, speciaal voor deze reis aangeschafte (!!), treinkaart niet geldig was op deze route. Prima, besloten dan maar naar een andere plaats te gaan. Het is Kumamoto geworden, ook iets met een kasteel hahaha... Hier staat het op drie na grootste kasteel van Japan en het was erg indrukwekkend. Ook de rit in de trein was een hele belevenis! Jeetje wat gaat die snel, 300 km per uur en daar merk je verbazingwekkend weinig van eerlijk gezegd.

Rond 17:00 uur waren we terug op Hakata Station en hebben we hetzelfde sushitentje van gistermiddag weer opgezocht in Canal City. Weer heerlijk gegeten en rond 19:30 uur waren we weer terug in het hotel.

Voor morgen zijn we nog aan het bedenken wat het gaat worden dus dat is nog even een verrassing (ook voor ons hahahaha...).

Ik zal nog even reageren op jullie berichtjes:
- Ma; die hokjes waren gescheiden door houten wandjes die je open kon klappen en zo kun je toch naast elkaar zitten. Ja, we hebben al verschillende tempels bezocht, das heel apart want ondanks dat die midden in de drukte staan is het daar binnen echt een oase van rust.
- Doret; het is inderdaad oer-Hollands op zo'n manier, al moet ik zeggen dat er behoorlijk veel Japanners bekend zijn met de fiets. Al zijn het niet de hippe modellen die wij kennen.
- Marit; nee dat natuurlijk niet... En ze hadden ook geen handschoentjes aan, beetje jammer!

• 02 Oktober 2014 - 15:02

Cobie:

Wat klinkt het allemaal geweldig! !
    Geniet ervan en ik kan niet wachten op het volgende verslag

Met sjjjaaaiiimiie gaat alles prima!
    Dikke kus van ons

• 02 Oktober 2014 - 15:48

Elsbeth:

Hoi Lieve Anne&Marc super leuk de verslagen, en de foto`s whaw indrukwekend allemaal en leuk om jullie zo te zien ook het eten ziet er aantrekkelijk uit wat een hoeveelheid ik heb gelijk trek haha.
    Benieuwd naar jullie volgend verslag.
    Veel plezier
    Dikke kussssssssssss

• 02 Oktober 2014 - 16:31

Leila:

Nou ik geloof dat jullie je niet vervellen :-)
    Ziet er allemaal goed uit.
    Geniet ervan xx

• 02 Oktober 2014 - 18:50

Renate:

Is er nog plaats voor een aardappelautomaat ....

Gaaf hoor!

Neem maar een leuk hondje voor ons mee

• 03 Oktober 2014 - 12:15

Doret:

Wat een avonturen beleven jullie allemaal zeg! Super stoer, lijkt me best spannend zo afentoe als je er geen donder van verstaat haha! Maar wel een onvergetelijke belevenis lijkt me!