Osaka & Nara - Whisky, Noodles, en uitzichten - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Osaka & Nara - Whisky, Noodles, en uitzichten - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Osaka & Nara - Whisky, Noodles, en uitzichten

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

10 Oktober 2014 | Japan, Osaka

Nou we hebben het bijna gehaald wat onze activiteitenplanning betreft. Alleen de Asahi brouwerij is niet gelukt maar daar gaan we morgen
heen want daarvoor moest je reserveren. Voor de Yamazaki whisky eigenlijk ook maar we konden wel in het museum en de winkel, dus dat maar gedaan. Helaas zijn we dus niet in de destilleerderij zelf geweest. Ook het Noodle museum was erg leuk en we hebben zelf een cup mogen ontwerpen en daarin werden dan de Noodles en ingrediënten naar keuze in gedaan. Echt heel leuk!

Gisteren zijn we naar Nara geweest, ongeveer 1,5 uur enkele reis met de trein. We hebben daar de Kofuku-ji (een gelaagde pagode) bezocht, we zijn door het Nara park (met Keizerherten) gelopen, naar de Isui-en (een Japanse tuin) geweest en we hebben de Todai-ji tempel (staat vermeld op de Unesco werelderfgoedlijst) bezocht. Echt prachtig is die tempel zeg, er staat het grootste gouden Boeddha beeld ter wereld in en er staan nog andere grote Boeddha's bij van onder andere hout. Geweldig mooi. We hebben ons dus prima kunnen vermaken in Nara en het was echt de moeite waard.

's Avonds hebben we gegeten in het tentje waar we de eerste avond hier ook gegeten hebben, het was weer heerlijk! We hebben een hot-pot op, een grote pan met daarin onder andere witte kool, paddenstoeltjes, taugé, vis, tofoe, vlees en een klein beetje bouillon. Dat zetten ze op een soort mobiele kookplaat op tafel en dat moet dan langzaam inzakken door het koken. Als het gaar is schep je het uit de grote pan de ingrediënten die je wil in een klein kommetje over en dit eet je vervolgens met stokje op.

Vanochtend hebben we rustig aan gedaan. Even een was gedraaid dus alles is weer lekker schoon en fris. Het plan is om nu eerst naar de langste shopping straat van Osaka te gaan. Daarna willen we naar Umeda Sky Building (heel hoog gebouw met mooi uitzicht over de stad) en naar de Hep Five dat is een groot reuzenrad bovenop een amusementshal. Daar willen we graag in als het gaat schemeren zodat we alle lichtjes in de stad mooi kunnen zien. Goed, we gaan maar gauw want het is inmiddels 12:00 uur!

De Asahi brouwerij gaan we trouwens morgen bezoeken, het is eindelijk gelukt de rondleiding te reserveren!! De dames van de receptie wilde het gisteren niet doen toen ik het vroeg, maar na een paar keer zelf bellen is Marc het nog een keer gaan vragen en dankzij zijn charmes wilde ze ons nu wel helpen.

Inmiddels zijn we terug na een geslaagde middag in Osaka. Wij zijn op de Umeda Sky Building geweest waar we een prachtig uitzicht over de stad hadden en zelfs ons hotel konden zien liggen. Daarna naar de Tenjimbashisuji Shopping Street geweest maar dat viel een beetje tegen dus zijn we weer terug gegaan naar Osaka Station en daar nog wat rondgekeken. Toen zijn we in de Hep Five (reuzenrad) geweest en omdat het schemerde zagen we de lichtjes van de wijde omgeving, prachtig!!

Daarna hebben we een hamburger gegeten bij First Kitchen, een soort Japanse McDonalds. Was best lekker en o ja, vanmiddag hebben we uiteraard ook weer wat stukjes sushi gegeten!

Nu zijn we terug op de hotelkamer en we gaan even kijken of een bezoek aan Kobe te combineren is met een bezoek aan de brouwerij (waar we om 14:45 uur moeten zijn). Ik ben benieuwd.

• 11 Oktober 2014 - 09:37

Petra:

jullie verslag is erg leuk om t e lezen en de foto's geven gelijk een beeld er bij
    het moet voor jullie een fijn gevoel zijn dat het lukt om het opgestelde prgramma
    af te werken en wat niet lukt toch op een ander tjjdstip alsnog te kunnen bezoeken
    de boedha ziet er ook indrukwekkend uit
    vandaag de brouwerij en Kobe benieuwd wat dat is
    dikke kusssss ma en pa

• 11 Oktober 2014 - 19:42

Edwin:

Wat een leuke dag weer! Leuk om te horen dat Marc zn charmes ook in Japan blijken te werken ;-) geniet van jullie laatste week. Benieuwd naar t volgende verslag! Met name die van de brouwerij haha Xxx Ed Co en Evi

• 13 Oktober 2014 - 09:16

Elsbeth:

Hey Anne nog even dit
    Dat vroeg ik mij nog af bij die burger zaten daar ook frieten en mayo bij!?
    Hoe is de koffie daar!?
    kus