Mobile & Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Mobile & Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Mobile & Pensacola

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

10 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Pensacola

Maandag hebben we de rondvaart gemaakt met een oud stoomschip (www.steamboatnatchez.com) op de Missippi, een leuke ervaring maar wel erg toeristisch. Daarna hebben we nog wat rond gelopen in French Quarter en daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. Rond etenstijd zijn we naar de wijk achter het hotel gereden en hebben een heerlijk diner op bij The Rum House. Wat een geweldige salade had Marc gekozen, met spinazie, geitenkaas, zoete aardappel en pecan noten. Zalig! De ingredienten hebben we opgeschreven en gaan we zeker thuis proberen na te maken hahaha!

Gisteren zijn we na het ontbijt richting Mobile gereden. Daar ligt de USS Alabama Battleship (www.ussalabama.com) waar Marc heel graag een bezoek aan wilde brengen. Om 11:30 uur kwamen we daar aan en na een behoorlijk benauwde tocht door het schip waren we om 14:00 uur weer terug bij de auto. Wat een bizarre ervaring te beseffen dat er ongeveer 2.500 schippers op mee vaarden en dat er voor allemaal eten, kleding en een slaapplaats was. Vraag niet over wat voor ruimtes we het dan hebben maar het paste allemaal! Het moest volledig zelfvoorziendend zijn dus alles wat je nodig kunt hebben was aan boord.

Na dit zeer indrukwekkende bezoek zijn we door gereden naar het hotel. Daar waren we rond 14:30 uur en toen hebben we eerst nog even geluncht bij Charlies (een heerlijk broodje voor Marc en twee taco's voor mij). Na het inchecken hebben we een heerlijke verfrissende duik in het zwembad genomen en hebben nog lekker wat liggen lezen in de zon. Rond 19:00 uur zijn we (weer) naar Charlies gelopen voor een lekker diner (Marc had catfish en ik had garnalen). Daarna hebben we nog een poging gedaan de film af te kijken waar we maandagavond aan begonnen waren maar dat is weer niet gelukt hahaha...

Vanochtend zijn we na het ontbijt doorgereden naar Pensacola, Mobile hadden we na een rondje rijden wel gezien. Daar hebben we om 11:00 uur deelgenomen aan een rondleiding door de oude wijk. Een beetje openluchtmuseum-achtig alleen dan maar één straat. De mevrouw die de rondleiding deed was erg enthousiast en hield van vertellen, in ruim 1,5 uur tijd hebben we over 3 huizen en 1 kerk uitleg gehad. Volgens ons had dat ook in een goed half uur gekund maar ze deed zeker haar best hahaha! Het had me leuk geleken hier ook wat foto's van toe te kunnen voegen, helaas heeft Marc net per ongeluk deze foto's gewist... We hebben afgesproken morgen in ieder geval nog even door de straat te rijden zodat we in ieder geval wat foto's van de huizen hebben...

Het is hier inmiddels 18:00 uur en we gaan zo lekker eten bij een visrestaurant waar we vanmiddag al langs gereden waren in de baai vlakbij de oude wijk.

Voor jullie slaap lekker en tot de volgende update!

• 12 Oktober 2013 - 14:14

[Schoon]ouders:

GOEDE morgen kinderen,

Marc herinner jij je nog dat wij in een restaurant hebben gegeten, waarbij wij direct de vissen konden voeren?
    Bij de tafel kon er een klep worden geopend en het eten c.q. het restant dat men niet at, kon men dan via het openen van de klep direct in het water gooien.

Het restaurant was in Jacksonville of Agustine

Lieve groeten uit Ottoland

• 13 Oktober 2013 - 13:29

Erwin En Malissa:

Hoi Marc en Annelies,

Erg leuk om al jullie verhalen en activiteiten aan de andere kant van de oceaan te lezen.
    We lezen ze allemaal! Als jullie de salade gaan maken ben ik (Erwin) ook één van de gegadigden om een happie mee te eten.

We wensen jullie nog veel plezier en geniet van al jullie avonturen!

Groeten,

Erwin Malissa en Rubén.