Daar zijn we dan! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, New Orleans

Nou, daar zijn we dan eindelijk! Al maanden kijken we hier naar uit en nu is het dan eindelijk zo ver.

Na ongeveer 15 uur reizen zijn we gister middag rond 17:30 uur (lokale tijd) geland. Bij jullie was het inmiddels 24:00 uur, dus wij hadden tenmiste nog iets aan onze avond hahaha... Na een prima vlucht van Amsterdam naar Minneapolis (reistijd 9:00 uur) en een niet al te gehaaste overstap op de volgende vlucht naar New Orleans (reistijd 3:00 uur) hebben we de huurauto opgehaald (heren, lees; Dodge Charger!!) en zijn we met behulp van de tomtom naar het hotel gereden. Daar aangekomen hebben we de spullen weggezet en zijn we vrijwel direct met de auto naar French Quarter gereden (dit is een zeer drukke en populaire wijk van New Orleans) en hebben daar een typisch Creoolse maaltijd (lees; behoorlijk pittig) gegeten.

We hebben onze ogen uitgekeken in de Bourbon Street, wat een herrie, neon-lichten, vervelende (dronken) mensen en stank! Niet echt de plek waar we naar op zoek waren na zo'n ontzettend lange dag. Na ongeveer 1,5 uur besloten weer terug te gaan naar het hotel waar we vervolgens om 21:30 uur (tijd NL 04:30 uur) in slaap zijn gevallen.

Na een toch wat onrustige nacht (ik was zo ongeveer om de 2 uur wakker) zijn we om 07:30 uur uit bed gegaan en hebben we prima ontbeten met bagels, koffie/thee en yoghurt. Om 08:30 uur zijn we richting Vacherie gereden, zo ongeveer één uur rijden, om daar de suikerplantage Oak Alley te bezoeken. Precies op tijd voor de rondleiding van 10:00 uur. Wat een pracht en praal in de huizen van de, destijds, eigenaren en wat een armoede en gruwelijke behandeling voor de slaven... Het is voor ons bijna niet te bevatten hoe ze destijds met deze mensen om gingen, om je rot te schamen!!

Na het bezoek aan Oak Alley zijn we terug gereden naar New Orleans (French Quarter) en hebben daar de rest van de middag wat rond geslenterd. Een Po-boy (broodje) gegeten bij Johnny's en later nog een boubon cocktail met oesters en garnalen bij het Bourbon House. Daarna nog wat rond gelopen en gereden en wat boodschappen gedaan bij de supermarkt hier een paar blokken verderop. Nu zijn we weer heerlijk in het hotel en chillen wat.

Morgen gaan we een 2 uur durende tocht maken over de Mississippi (mét lunch en muziek) met een stoomboot en daarna nog wat rondslenteren in French Quarter om vervolgens 's avonds in de wijk achter het hotel te gaan eten. Daar reden we doorheen toen we de supermarkt zochten en dat zag er toch wel heeeel gezellig uit! We hebben ook ontdekt dat we met een trammetje, dat hier een paar straten verderop een halte heeft, naar de pier kunnen waar de stoomboot vertrekt. Dat kost $3,- per persoon voor een retourtje, inplaats van $12,- voor 2 uur parkeren in het centrum!

Nou, dat was even het beginnetje voor nu. Het is hier inmiddels 19:20 uur (bij jullie 01:20 uur) en wij gaan nog even een chippie eten, wat drinken en dan weer lekker slapen. We hebben toch wel enigszins last van het tijdverschil, vanmiddag om 16:30 uur waren we allebei versleten en konden zo slapen hahaha...

Slaap lekker nog even allemaal en tot de volgende update!!

Liefs,
Marc & Anne

• 07 Oktober 2013 - 07:53

Cobie:

Goedemorgen!
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! En wat klinkt het gezellig! Heerlijk geniet er van!
    Je raad het nooit truus stond gisteren voor onze deur hihi kwam ed halen
    Ik ga er vandoor het is hier 7.45 en ik moet gaan werken :)
    Xx

• 07 Oktober 2013 - 18:56

Doret:

Leuk verhaal jongens!!! Klinkt allemaal goed!!
    Succes met de jetlag en geniet vd reis!!! Dikke kussen uit Nederland!!!!

• 07 Oktober 2013 - 19:05

Ed:

Lekker hoor! Geniet ervan jullie hebben t verdiend!
    Heeft marc alles binnengehouden tijdens de vlucht of viel t mee? ;-)
    Xxx

• 07 Oktober 2013 - 21:41

Malissa En Erwin:

Heee,

Fijn dat jullie goed en heel zijn aangekomen!!
    Drukke maar hele leuke planning zo te lezen. (Ben best wel een heel klein beetje jaloers :-p) haha Nee hoor geniet er lekker van met z'n tweeën en we zien jullie update tegemoet!

Fijne vakantie!!

Xxx Erwin en Malissa

• 08 Oktober 2013 - 00:09

Annelies:

Bedankt voor jullie leuke reacties! Leuk dat het verslag zo goed ontvangen is bij jullie, op naar de volgende
    ;-)

@ Ed; de vlucht van Amsterdam naar Minneapolis ging prima, stabiel gevlogen en weinig turbulentie. De vlucht van Minneapolis naar New Orleans was een stuk minder en we hebben aardig wat turbulentie gehad dus dat was flink zweten voor 'm. Ondanks dat ik het af en toe heb moeten ontgelden ben ik uiteraard super trots op 'm dat ie het wel weer even flikt! Zou lastig zijn als ie helemaal niet zou willen vliegen hahaha...

• 08 Oktober 2013 - 09:27

Petra:

Hi lieverd!! wat een leuk verslag het is net of ik naast je loopt en even mee kan kijken.
    Hier is het allemaal een beetje rommelig vandaar dat ik ook nu pas reageer.
    Ik denk aan jouw en Marc en wij kijken uit naar jullie volgend verslag.
    Dikke kuss voor allebei.

• 09 Oktober 2013 - 19:47

Conny En Eduard:

Hallo lieverds,

Zo het vliegen zit erop, althans voor even! Leuk verslag Annelies.
    Geen vliegangsten meer, maar echt genieten.

Jullie hebben jouw vader/ schoonvader wel erg jaloers gemaakt door het eten van overheerlijke oesters.
    Bij het zien van de foto's liep het water uit zijn mond haha.

Als wij het goed hebben dan slapen jullie vannacht in het Quality Inn & Suites in Pensacola.
    Wij zijn heel erg benieuwd naar jullie foto's.

In Ottoland gaat alles zijn gangetje. Het regent en de temperatuur is op dit moment (19.30 uur)
    ca. 14 graden en bij jullie denk ik ca. 30 en zijn jullie lekker aan het lunchen.

Een pakkerd voor jullie beiden en tot mails.

Postscriptum
    Wanneer zien wij jullie update?