De eerste 4 dagen alweer gehad! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu De eerste 4 dagen alweer gehad! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

De eerste 4 dagen alweer gehad!

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

21 Juli 2007 | Griekenland, Athene

Hoi allemaal,

Hier het eerste berichtje van onze vakantie op Rhodos, Griekenland.

Na een korte vlucht van 3,5 uur (gelukkig een zeer relaxte vlucht zonder al te veel turbelentie ;)), waren we dinsdag rond half twaalf (Griekse tijd = plus 1 uur, omdat ze hier geen zomer-wintertijd kennen) aangekomen. Met de bus ongeveer half uurtje rijden naar het appartement.

Het appartement ziet er keurig netjes uit maar wel simpel. We hebben een keukentje en met 2 pitjes (al een keertje pannekoeken gebakken :P)

Bij het appartement zitten 2 fietsen die je onbeperkt kan gebruiken...wat wel relaxed is, gezien het feit het strand zo'n 15 min fietsen is...

Dinsdag hebben we een fietstochtje gemaakt naar het strand hier in Yalyssos (ook wel Trianda genoemd; naam uit de Griekse oudheid). Daar hebben we even lekker languit gelegen en zijn daarna boodschappen wezen doen bij de lokale Spar (5 min fietsen).

Woensdag hadden we de intro middag van Sunweb in Rhodos Stad (ongeveer 15 min met de bus) daar hebben we in de Taj Mahal wat gedronken, een scooter voor 2 dagen gehuurd en de jeepsafari voor a.s. dinsdag geboekt. Verder hebben we nog een beetje op het strand gelegen en daarna in het appartement gegeten.

Donderdag zijn we met de scooter naar Lindos geweest (1,5 uur met de scooter pffff). Het was wel de moeite waard om hier naar toe te gaan; megahelder water met bij het strand een oud fort. Daarna zijn we naar het mooiste strand van Rhodos geweest (tenminste volgens de eigenaar van het appart.) 'S avonds lekker uit eten geweest.

Gisteren zijn we met de scooter naar de Vlindervallei geweest (echt overal vlinders!!). Het is daar ook bebost en er loopt een ijskoud beekje wat de nodige verkoeling boodt ;)

Vandaag zijn we wat later opgestaan (rond half 11) en gaan vandaag lekker bij het zwembad hangen. Annelies zit nu alvast bij het zwembad en ik zit ff lekker me mail enzo bij te werken in het internet cafe.

Nou luitjes, een beetje een lang verhaal...maar ik schrijf van de week nog wel een berichtje.....

GROETJES MARC & AN!!

• 21 Juli 2007 - 10:53

Pama:

Bedankt voor jullie bericht. Zo te lezen hebben jullie het erg leuk daar. Lekker luieren, eten,scooteren etc. Jullie zien al bruin ha,ha.Geniet ervan.Liefs pama en Shiva.

• 21 Juli 2007 - 12:55

Petra:

Wouw!! klinkt goed zeg!! geniet er nog van!!
    xx Petra

• 21 Juli 2007 - 13:16

P&E:

Hey vakantiegangers! Al dronken geweest van de Ouzo?? :P Niet te lang met je bol in de zon, ik kan erover meepraten... Al in het kruisvaarderskasteel van Monolithos geweest? Veel plezier!

P&E

• 21 Juli 2007 - 17:15

Fudgepacker:

HOND!!! Ik wist niet dat je al weg was, ik heb je nog gebeld.
    Mooie foto's hebben jullie al gemaakt!
    Wij hebben nu ook zin om te gaan!!!!!!
    Ik sms nog wel even...Veel plezier nog, en zet er nog een paar goeie foto's op!!!
    Veel plezier en de groeten aan Annelies.

• 21 Juli 2007 - 19:28

Petra En Martin:

hi lieverds wat erg leuk om jullie mail te ontvangen met alle belevenissen.
    Ook de video bekeken. Jullie hebben al heel wat gezien zeg. Het ziet er allemaal heel relaxed uit.Geniet er van en wij kijken met spanning uit naar de volgende mail.
    Nel en ik zijn vandaag wezen fietsen gelukkig mooi en droog weer wel veel wind en ja hoe kan het anders verdwalen we onder weg naar huis(mijn fout) Nel is net helemaal versleten naar huis gegaan maar we hebben het wel erg gezellig gehad.FRIETJES gegeten( heb je het niet gemist Annelies) en Lisa voor de eerste keer meegegeten(5 patatjes o, nee het waren er 6} en ze bedankte er ook nog voor de lieverd. Schrik niet als je thuis komt Keesjan heeft nl een oorbel laten zetten en Kasper nu maar aan mijn k..hoofd zeuren dat hij er nu ook wel een mag. Neeeee dus. In het huis is er ook veel gebeurd de laatste week. Vloer in de bijkeuken, keuken en een groot gedeelte in de kamer is klaar.
    Nou allebei een dikke kus en de hartelijke groetjes van Martin en Petra.

• 22 Juli 2007 - 09:48

Vincent:

Hey Pik..

Fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb.. Ik heb met Nicky ook gelukkig nog een vakantie weten te boeken.. Lekker een weekje naar Lloret..

Veel plezier nog en drink niet te veel..

Mzzll..

• 22 Juli 2007 - 11:55

Pa:

Marc en Annelies,

Wij vinden het prettig te zien, horen en ervaren dat het jullie zo goed gaat en dat jullie er op uit gaan om zo veel mogelijk van het eiland te zien.

Het STUUT fluitje op de video film is goed overgekomen. Zelfs Shiva blafte toen jij floot Marc.

De heenreis wat blijkbaar zeer ontspannend en te vergelijken met een ritje met de auto van Ottoland naar Goudriaan. Hoe meer men vliegt, hoe minder men zich zorgen maakt.

Zaterdag hebben wij bij José en Frank mosselen, paling, vissoep etc. gegeten. Zoals gebruikelijk daar, was alles smaakvol en in ruime mate aanwezig.
    Op de heenreis was Patrick de chauufeur en onze BOB Ellen heeft ons veilig naar huis gereden.

MARC één teleurstelling:
    loopt een ijskoud beekje wat de nodige verkoeling bood!!!!!

Bye kids.

NB Blijkbaar kunnen wij ook de chatbox faciliteit hier gebruiken. Mochten jullie daarvan gebruik willen maken, laat het dan tijdig weten.

Nog een kaart naar Sander gestuurd?

• 22 Juli 2007 - 12:35

Pa Stuut:

Erratum:

Chauufeur is uiteraard chauffeur

• 22 Juli 2007 - 17:39

PA Stuut:

M + A

Jullie SMS direct beantwoord.
    Helaas nog één teleurstelling: turbulentie
    Desalniettemin prettige week.

Bye kids

• 23 Juli 2007 - 11:58

Pama:

Hoi Lieverds
    hebbeen jullie wel tijd om vakantie te vieren.Wat een berichten allemaal om te lezen.Hier is het ca. 20 graden.Alles OK!
    Tot mails. Ajuus.