We zijn er! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

13 Maart 2016 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Nou, daar zijn we dan. Na een reis van in totaal 17 uur zijn we gister aangekomen in Singapore!

Nadat we onze bagage opgehaald hadden zijn we op weg gegaan naar de metro. Uiteindelijk waren we rond 18:30 uur (lokale tijd) in het hotel. Het ziet er prima uit, al is de kamer erg compact en heeft het geen raam...

Nadat we de spullen hadden weggezet zijn we op zoek gegaan naar een tentje om te eten. Uiteindelijk vonden we dat down town China Town in de shopping street. Een grote, ruime tent op een hoek met plastic meubilair en schreeuwende Aziatische dames. We hadden vier kleine Maleise gerechtjes besteld en hebben heerlijk zitten smullen.

De nacht verliep helaas wat onrustig en om 4 uur waren we klaar wakker. Na wat gelezen te hebben vielen we gelukkig weer in slaap. We hadden geen wekker gezet want we wilde even goed uitrusten en waarschijnlijk waren we toch wel vroeg wakker. Er werd door de housekeeping op de deur geklopt waardoor we wakker werden. Omdat we geen raam hebben, hebben we totaal geen besef van tijd dus Marc keek gelijk op z'n horloge. 'An! Het is 13:45!!' Dus we hebben ons als de bliksem aangekleed en zijn op pad gegaan.

Het weer bleek gelukkig mee te vallen. De zon scheen af en toe maar het was vooral bewolkt. De wind voelde als een warme fohn en later vielen er wat regendruppels.

Als eerste zijn we naar de moslimwijk Arab Street gegaan. Na wat gegeten te hebben zijn we nog een rondje gelopen maar eigenlijk viel het tegen, aangezien we ons er meer van voorgesteld hadden. We hebben nog een blik geworpen in de grootste moskee van Singapore, de Sultan Mosque en hebben toen onze weg vervolgd naar de Indiaase wijk Little India.

Daar aangekomen stortregende het inmiddels en kon je over de koppen lopen van de drukte. We konden min of meer overdekt naar het naastgelegen food centre komen maar ook daar zag het zwart van de mensen en eigenlijk hadden we ons portie India al wel weer gehad...

Op naar Orchard Street, dé shopping straat van Singapore. Nou is dat niet bepaald ons doel van deze lange reis maar in dit geval kwam het ons goed uit, aangezien het nog steeds goot van de regen. Na wat rondgelopen en gekeken te hebben zijn we naar het Raffles hotel gegaan. Dit is een beroemd hotel dat vernoemd is naar de Britse ontdekker van Singapore, Thomas Stamford Raffles. In eerste instantie diende het als woonhuis maar in 1887 opende het zijn deuren als hotel. Inmiddels een zeer luxe, vijfsterren hotel is wat je gezien móet hebben als je in Singapore bent. En inderdaad, het is prachtig!

Aansluitend zijn we weer richting het hotel gegaan en hebben we om te hoek van het hotel een heerlijk Thaise maaltijd op. Moe maar voldaan en met pijnlijke voeten waren we om 21:30 uur weer terug in het hotel.

En voor morgen... zetten we toch maar even de wekker!!

• 13 Maart 2016 - 16:25

Elsbeth:

Hahahhaha, tis wat uitslapen in Singapore!!!!!!!

Fijn Lieverds dat jullie reis goed verlopen is, en we mee genomen worden in jullie avontuur!!!!
    Lijkt mij een benauwd idee om geen raam te hebben!!!, iig donker als donker!! beter kan je niet hebben om aan een goede nachtrust te kunnen voldoen!!!!!
    Ik heb nog ff niet door hoe het met de tijd zit!!, bij jullie is het nu avond!!???haha tegewoordig heb ik voor Canada een speciale klok op mijn mobiel, kreeg er wat van steeds dat terug rekekenen!!!!

In iedergeval jullie 1e dag heerlijk geshoped!!!blijft bijzonder hoor overal is het toch anders!!!,hihi
    nog wat gekocht!?

Hopeljk slapen jullie niet door de wekker heen,
    veel plezier samen
    laterrrrrrrrrr
    Dike kusssssssssssss

• 14 Maart 2016 - 08:56

Petra:

Een hele goeie dag en als het goed is dan is het nu bij jullie ongeveer 15.00 uur?
    Hier is de dag net begonnen.
    Geweldig om te lezen. Heb op de site gekeken hoe jullie hotel eruit ziet.
    Mhwa niet verkeerd..al zitten er geen ramen in hahahah
    Weer nieuwe avonturen vandaag.
    We zijn beniewd.

Dikke kussssssssssssssssssssss

• 14 Maart 2016 - 16:13

Doret:

Hi lieverds!
    Jeeh weer mee op avontuur met An&Marc! Leuk leuk!
    Ik lees weer met veel plezier mee.
    Geniet ervan.
    Was zaterdag in Bleskensgraaf btw, dat was echt n trip down memory lane, die hele weg erheen!
    (Hey! Hier is mn beugel ergens overreden. Oh hier tankte de taxi altijd,en dan kregen we kaugompjes haha)
    Jammer dat we elkaar dit keer niet hebben kunnen zien.
    Veel liefs en dikke kussen.

• 16 Maart 2016 - 15:53

Karin:

ChinaTown Little India en vooral druk druk druuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk Het klinkt me allamaal bekend in de oren ennnnnnnnnn idd Geweldig om te zien en te beleven Ik wilde nog vragen of jullie een mooi uitzicht hadden maar ja ........ geen raam
    Jullie liggen lekker in bed Holland gaat er zo in en ik ben er net uit Dat krijg je als je zo verspreid bent over de hele wereld (o: Nog 1 dag Singapore ,vertrek naar volgend land-adres ?? Wij avonturieren mee Heeeeeeeel veeeeeeel lol , pret en niet te vergeten lekker eten Dikkkke kus xoxoxoxoxooxoxoxoxoxoxoxox Karin&Paul

Verslag uit: Singapore, Singapore

Daar gaan we weer!

Lieve allemaal,

Nog een paar uur en dan gaan we weer op een nieuw avontuur!! We hebben er ontzettend veel zin in en de spullen staan al op ons te wachten.

Vanavond om 20:55 uur vertrekken we vanaf Schiphol naar Singapore, een vliegreis van ongeveer 14 uur. Het is daar 7 uur later en wij zullen lokale tijd zaterdagmiddag 16:20 uur aankomen, het is hier dan zaterdagochtend 09:20 uur.

Zaterdag tot dinsdag zullen we in Singapore verblijven. Daarna reizen we per bus door naar Kuala Lumpur en vanaf daar reizen we verder door Maleisië naar Thailand. Grappig is dat er ook nog tijdverschil is tussen Maleisië en Thailand. In Thailand is het dan weer 6 uur later dan hier.

Misschien goed om even uit te leggen; Singapore is de kleinste republiek van Zuidoost-Azië en is net iets groter dan de Noordoostpolder. Het bestaat uit 63 eilandjes en sinds 1965 is het een zelfstandige staat. Voor die tijd viel het eventjes onder Maleisië maar die waren hier niet blij mee vanwege de grote meerderheid etnische Chinezen. De laatste decennia heeft het land een grote economische groei doorgemaakt en is het land helemaal hip en happening onder toeristen.

Nou, dat was nog even een beetje achtergrond informatie over onze eerste bestemming hahahaha! Ik dacht zelf namelijk dat het onder Maleisië valt maar dat is dus niet het geval.

Voor nu wens ik iedereen een hele fijne dag, het weer is goed dus daar kan het niet aan liggen en het is tenslotte vrijdag en dat betekend voor de meeste; bijna weekend!!

Wij houden jullie de komende weken weer op de hoogte van onze avonturen!

Liefs,
Marc & Annelies