Update - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Update

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

29 Maart 2016 | Thailand, Ko Samui

Lieve allemaal, daar zijn we weer.

Afgelopen donderdag zijn inderdaad nog naar het eilandje (Koh Nang Yuan) gevaren, nou wij dachten dat Koh Tao een paradijs was... dit was nog gekker!! Echt de tofste plek waar we ooit geweest zijn, jemig wat was mooi zeg. Marc heeft heerlijk kunnen snorkelen en prachtige vissen gezien. Jammer dat we maar een paar uur konden blijven want om 14:00 uur werden we weer opgehaald bij het hotel door de taxi om naar Koh Phangan te varen.

Rond 17:30 uur kwamen we daar aan en zijn we na het eten lekker gaan slapen. Op een strandwandeling na hebben we ons verder ook vrij koest gehouden op dat eiland. We waren er in totaal één volle dag en hebben deze dan ook lekker aan het strand benut. Het eiland stelde verder ook niet zo heel veel voor en staat eigenijk alleen bekend om z'n full moon party's.

Zaterdagochtend zijn we om 10:30 uur door gevaren naar Koh Samui, het grootste eiland van de drie aan de oostkust van Thailand. Hier waren we rond 12:00 uur en zijn bij aankomst lekker aan het strand neergeploft. Na een paar uur chillen heb ik me nog laten masseren en daarna zijn we over het strand naar Fisherman's Village gelopen om wat te eten.

Zondag hebben we datzelfde plekje aan het strand weer opgezocht, beviel ons prima eigenlijk! Rond de middag hebben we heerlijk gelunched met vers fruit en spring rolls wat een paar honderd meter verderop verkocht werd, heerlijk! 's Avonds zijn we om 19:00 uur met de shuttlebus naar het plaatsje Chaweng gegaan. Daar hebben we wat rondgewandeld, gegeten en souvernirs ingeslagen. Om 23:00 uur werden we weer opgehaald om terug te gaan naar het hotel.

Maandagmorgen werden we om 09:00 uur opgehaald door Mr. Ung Safari, we hadden een jungle tour geboekt. Hartstikke leuk en gelukkig goed te doen omdat het wat bewolkt en winderig was. In de bergen is het trouwens echt opvallend koeler dan aan de kust, heel apart. We zijn veel bezienswaardigheden op het eiland afgegaan, zoals een waterval, de Grandma en Grandpa stenen, de gemummificeerde monnik en de Grand Buddha. In de jeep gingen we grotendeels offroad en onderweg klapte we zo hard door een kuil dat ik bijna de jeep uitvloog! Gelukkig kon Marc mij nog net op tijd vastgrijpen alleen viel ik met m'n heup op een ijzeren rand waardoor ik daar nu een prachtige paars/blauwe plek ter grootte van m'n handpalm heb... 's Avonds hebben we weer de shuttlebus naar Chaweng genomen en opnieuw heerlijk Thais gegeten! En ik heb m'n haar nog laten knippen... euhm... ik zeg maar zo; ik zeg maar niets... maar zou het niemand aanraden hahaha!!

Vandaag weer heerlijk relaxed aan het strand en eind van de middag allebei nog een Thaise massage genomen. We gaan zo nog een leuk strandtentje opzoeken om wat te eten en dan was dit alweer onze laatste volle dag in Thailand.

Morgen vertrekken we aan het begin van de avond (lokale tijd) met het vliegtuig naar Bangkok waar we zullen overnachten om donderdagochtend terug te keren naar Amsterdam. We gaan dan ook nog even heel hard genieten van onze laatste uren in dit prachtige, zonnige, warme/hete land!! Jullie bedankt voor het volgen van onze avonturen en de leuke berichtjes en tot snel!

Lieve groeten,
Marc & Annelies

• 29 Maart 2016 - 14:08

Karin:

Heerlijk heerlijk heerlijk Wauw wat een prachtig verhaal mooi omdat allemaal gezien en meegemaakt te hebben en dan die massages ........en dat eten dan ... inspirerend lekker ((o: Wat is die tijd snel gegaan !! Alweer de 29ste ....bedankt leuk om een stukje meegereisd te hebben met jullie Behouden terugkeer en nog ff genieten dikke kus en tot ove r3 weken ((o: xoxoxoxo Karin&Paul

• 29 Maart 2016 - 15:10

Leila:

Hee Marc en Lies,

Wat een leuke reisverslagen weer :-)
    Klinkt echt super leuk en mooi.
    geniet er nog lekker van en tot snel.
    xx

• 29 Maart 2016 - 20:01

Fam Boers :

Klinkt allemaal super! zijn benieuwd naar de foto's en naar je nieuwe coupe haha! Geniet van jullie laatste daagjes!! En bedankt voor de mooie verslagen hebben weer genoten. Alvast een goede terugreis!

Xxx

• 29 Maart 2016 - 22:02

Elsbeth:

lieve Ann&Marc,
    Weer genoten van jullie belevenissen op deze prachtige eilanden,
    afgelopen week op internet deze eilanden opgezocht voor nog wat meer indrukken, Super.
    Gaan het allemaal nog uitgebreider horen heeeiiii, maar eerst nog voor jullie,
    genieten van zeg nog pak weg dik 24 uur Thailand!!!!
    Veel plezier
    en een behouden reis
    Laterrrrrrrrrrrr
    Dikke kusssssssssssssssssss

• 30 Maart 2016 - 07:43

Petra En Martin:

heeiii schatjes mooi verhaal nog effies genieten!!!!!!
    dikke kusssssssssssssss
    P en M

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Daar gaan we weer!

Lieve allemaal,

Nog een paar uur en dan gaan we weer op een nieuw avontuur!! We hebben er ontzettend veel zin in en de spullen staan al op ons te wachten.

Vanavond om 20:55 uur vertrekken we vanaf Schiphol naar Singapore, een vliegreis van ongeveer 14 uur. Het is daar 7 uur later en wij zullen lokale tijd zaterdagmiddag 16:20 uur aankomen, het is hier dan zaterdagochtend 09:20 uur.

Zaterdag tot dinsdag zullen we in Singapore verblijven. Daarna reizen we per bus door naar Kuala Lumpur en vanaf daar reizen we verder door Maleisië naar Thailand. Grappig is dat er ook nog tijdverschil is tussen Maleisië en Thailand. In Thailand is het dan weer 6 uur later dan hier.

Misschien goed om even uit te leggen; Singapore is de kleinste republiek van Zuidoost-Azië en is net iets groter dan de Noordoostpolder. Het bestaat uit 63 eilandjes en sinds 1965 is het een zelfstandige staat. Voor die tijd viel het eventjes onder Maleisië maar die waren hier niet blij mee vanwege de grote meerderheid etnische Chinezen. De laatste decennia heeft het land een grote economische groei doorgemaakt en is het land helemaal hip en happening onder toeristen.

Nou, dat was nog even een beetje achtergrond informatie over onze eerste bestemming hahahaha! Ik dacht zelf namelijk dat het onder Maleisië valt maar dat is dus niet het geval.

Voor nu wens ik iedereen een hele fijne dag, het weer is goed dus daar kan het niet aan liggen en het is tenslotte vrijdag en dat betekend voor de meeste; bijna weekend!!

Wij houden jullie de komende weken weer op de hoogte van onze avonturen!