George town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu George town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

George town, Penang

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

18 Maart 2016 | Maleisië, George Town

Weer tijd voor een verslagje! Ik vergat nog te vertellen dat we ook naar de bioscoop zijn geweest in Suria. Ideaal dat alle films hier gewoon in het Engels zijn dus dat was voor ons geen probleem. Na afloop zijn we nog bij de fonteinen wezen kijken, prachtig in alle kleuren van de regenboog.

Gisterochtend zijn we na het ontbijt met de metro naar Batu Caves geweest. Dat is een Hindoe tempel bij een berg, erg mooi en indrukwekkend met grote beelden, veel kleuren en wilde aapjes! Er was een trap die je kon beklimmen om zo in de berg te komen. Enig natuurlijk maar als het rond het middaguur is en de zon schijnt vol op je bolletje en met moet met bedekte ledenmaten dan is dat toch iets minder grappig... maar goed, we willen wat zien dus verstand op nul en gaan. Boven aangekomen was het uitzicht mooi en de beelden bijzonder, dit hadden we toch niet willen missen.

Na dit bezoek zijn we terug gegaan naar het centrum waar we de Petronas toren opgegaan zijn. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de stad en konden we over een groot deel van het land kijken. Ook zeker de moeite waard en gelukkig hadden ze binnen lekker airco.

Daarna zijn we weer richting het hotel gegaan. Inmiddels regende het helaas pijpenstelen. Wij zijn dan gewend dat het bij ons een beetje afkoelt, zo'n heerlijk, frisse regenbui... jullie snappen wat ik bedoel toch? Nou, hier werkt dat ander... het warmt alleen maar op!! Och, dat is soms toch wel afzien hoor. Als je minimaal drie keer per dag drijfnatte kleding hebt van het zweten... Maar goed, ook nu lieten we ons niet tegenhouden en zijn we via Chinatown terug gelopen naar het hotel. Daar hebben we eerst wat uitgerust en later zijn we nog wat gaan eten.

Vanmorgen hebben we nog een rondje door de wijk achter ons hotel gelopen omdat we daar gisteren niet helemaal meer aan toe gekomen waren. Na een paar uurtjes struinen zijn we terug naar het hotel gegaan om de spullen op te halen en te eten. Toen zijn we met de metro op weg gegaan naar het oude station van Kuala Lumpur om vanaf daar met de bus naar Penang te reizen. De busrit duurde 4,5 uur en uiteindelijk waren we om ongeveer 20:30 uur in Penang. We moesten nog een stukje met de stadsbus om uiteindelijk bij ons hotel te komen.

Nadat we gegeten hadden zijn we nu terug in het hotel en hebben we het wel gehad voor vandaag. Al met al was het toch weer een leuke maar toch aardig vermoeiende dag...

Jullie nog een fijne avond en tot later!

• 18 Maart 2016 - 20:50

Doret:

Wat zijn jullie toxh een stoer reislustig stel! Petje af. Ik doe jullie t allemaal niet na. Uitstapje naar Barcelona voelt vr mij al als een andere wereld haha.
    Leuk verhaal weer!

• 19 Maart 2016 - 10:30

Karin:

Lagen de wilde aapjes lekker in de schaduw te slapen toen jullie de berg beklommen ha ha aaaach
    Zweten terwijl het regent ,dat kan alleen maar in de tropen Verstikkend & klam verkoeling zoekend in een shopping mall waar sommige mensen gekleed zijn in winterkleding ........Spannendxoxoxoxoxoxox

• 20 Maart 2016 - 15:11

Marit:

Hé lieve vriendjes,
    Wat goed te lezen dat jullie je zo goed vermaken, en weer een hoop mooie dingen beleven!
    Jullie hebben iets met trappen en bloedhitte he

• 20 Maart 2016 - 15:14

Marit:

Volgens mij staat de helft er niet op..
    Maar nog heel veel plezier en ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen en belevenissen

Dikke kus van hier

• 23 Maart 2016 - 09:48

Karin:

Wauw indrukwekkende Buddha !!! De trap ook trouwens................xoxoxoxox

Verslag uit: Maleisië, George Town

Daar gaan we weer!

Lieve allemaal,

Nog een paar uur en dan gaan we weer op een nieuw avontuur!! We hebben er ontzettend veel zin in en de spullen staan al op ons te wachten.

Vanavond om 20:55 uur vertrekken we vanaf Schiphol naar Singapore, een vliegreis van ongeveer 14 uur. Het is daar 7 uur later en wij zullen lokale tijd zaterdagmiddag 16:20 uur aankomen, het is hier dan zaterdagochtend 09:20 uur.

Zaterdag tot dinsdag zullen we in Singapore verblijven. Daarna reizen we per bus door naar Kuala Lumpur en vanaf daar reizen we verder door Maleisië naar Thailand. Grappig is dat er ook nog tijdverschil is tussen Maleisië en Thailand. In Thailand is het dan weer 6 uur later dan hier.

Misschien goed om even uit te leggen; Singapore is de kleinste republiek van Zuidoost-Azië en is net iets groter dan de Noordoostpolder. Het bestaat uit 63 eilandjes en sinds 1965 is het een zelfstandige staat. Voor die tijd viel het eventjes onder Maleisië maar die waren hier niet blij mee vanwege de grote meerderheid etnische Chinezen. De laatste decennia heeft het land een grote economische groei doorgemaakt en is het land helemaal hip en happening onder toeristen.

Nou, dat was nog even een beetje achtergrond informatie over onze eerste bestemming hahahaha! Ik dacht zelf namelijk dat het onder Maleisië valt maar dat is dus niet het geval.

Voor nu wens ik iedereen een hele fijne dag, het weer is goed dus daar kan het niet aan liggen en het is tenslotte vrijdag en dat betekend voor de meeste; bijna weekend!!

Wij houden jullie de komende weken weer op de hoogte van onze avonturen!

Liefs,
Marc & Annelies