Singapore en doorreis naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Singapore en doorreis naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Singapore en doorreis naar Kuala Lumpur

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

16 Maart 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer. Van zondag op maandag hebben we echt vreselijk geslapen, zeg maar gerust niet... Ongelofelijk! Heel de nacht liggen woelen en draaien, blijkbaar hebben we toch wat last van het tijdsverschil.

Ondanks de beroerde nachtrust toch op tijd opgestaan en aan de dag begonnen. Als eerste zijn we naar een tentje gegaan waar het lokale ontbijt absoluut een aanrader zou zijn, deze was op loopafstand van het hotel. Daar aangekomen hebben we besteld en kregen we (zoet) brood met boter en kokosjam, 2 gekookte eieren (dachten wij, zo zag het er tenminste uit...) en een kopje koffie. Nou echt hilarisch want toen de koffie gebracht werd lag de helft van de inhoud al in het schaaltje omdat het er overheen geklotst was! Later keek ik goed op de afbeelding van een soortgelijk ontbijt in een ander restaurant en daar was het ook duidelijk op het plaatje te zien dat er koffie over het kopje geklotst was, dit hoort dus gewoon écht zo...

Goed, dat was de eerste hilariteit. Toen de eieren, altijd lekker een hard gekookt eitje. We kregen er twee per persoon. Marc maakte 'm als eerste open... snot! Gatsie, dit kan niet de bedoeling zijn toch? Andere ei... ook snot! Ik keek om me heen en toen zag ik de man aan de tafel naast ons doen wat de bedoeling was; je tikt 2 eitjes open in een schoteltje, klutst dit samen met een beetje soyasaus tot een papje en giet het vervolgens in een teug naar binnen. Nou, ik ben heus in voor nieuwe dingen en vreemd eten maar dit heb ik even overgeslagen. Marc deed wel heel beleefd een poging maar het ging hem zeker niet makkelijk af.

Na deze belevenis zijn we naar Marina Bay gegaan. Daar hebben we de Gardens by the Bay (Flower Dome & Cloud Forest) bezocht. Best apart en leuk om gezien te hebben maar niet zo spectaculair als we verwacht hadden. Daarna zijn we nog naar het tegenover gelegen Skypark geweest (dat is het gebouw waarvan het dak de drie onderliggende gebouwen verbindt, helemaal links op de profielfoto) vanwaar we een prachtig uitzicht over de stad hadden.

Rond 14:30 uur zijn we via verschillende straatjes terug naar het hotel gestruind en hebben we bij de Chinees lekker een kippetje zitten smikkelen. Na deze indrukwekkende dag vielen we al vroeg in slaap en hebben we onze uurtjes gelukkig weer een beetje in kunnen halen.

Dinsdagmorgen zijn we na een ontbijtje (dit keer in het restaurant van het hotel en niet voor de lokale variant gekozen) had Marc het idee om voor vertrek naar het busstation nog naar Sentosa te gaan. Vanaf Harbourfront kun je met een kabelbaan naar dit eilandje. Leuk en mooi om nog even als afsluiter van ons bezoek gedaan te hebben. Rond 10:00 uur gingen we weg en om 12:00 uur waren we weer terug in het hotel om uit te checken en onze spullen op te halen.

Daarna zijn we met de metro naar Lavender gegaan en vanaf daar was het nog 5 minuutjes lopen naar het busstation. Daar aangekomen hadden we nog tijd om wat te eten en hebben we ons aangemeld bij de maatschappij. Om 14:30 uur vertrokken we geheel volgens schema richting Kuala Lumpur. Volgens de website van de busmaatschappij zouden we er ongeveer 5 uur over reizen. Toen we na 3 uur eindelijk door de douane waren (tot 2 keer toe moest iedereen uit de bus, 1e keer met alleen handbagage en later nog een keer met ruimbagage... ZUCHT!) zou het dus nog 2 uur rijden zijn. Nou, ons boerenverstand zei al dat dat absoluut niet haalbaar zou zijn. En inderdaad, wat bleek we zouden er nog 4,5 uur over doen!!

Gelukkig zaten we in heerlijke, luxe stoelen die in allerlei standen te verstellen waren. We hadden een eigen tv-schermpje mét Engelse films dus dat scheelde al een heel stuk. We kregen zelfs nog te drinken en een warme rijst (met vis) maaltijd, helemaal goed. Uiteindelijk kwamen we rond 21:45 uur aan in Kuala Lumpur. Nadat we uitgevonden hadden hoe we naar het hotel moesten lopen (duurde even i.v.m. internet) kwamen we om 22:30 uur in het hotel aan. De kamer is vergeleken met de vorige lekker licht en ruim en we hebben dan ook heerlijk geslapen.

Vanmorgen zijn we wat later vertrokken richting het shopping centre gegaan waar we gisteravond uitgestapt bleken te zijn. Dit is het op acht-na-grootste ter wereld, wisten wij veel... Na een paar uur rondgedwaald te hebben zijn we naar het Suria centre gegaan, dit ligt praktisch onder de Petronas towers. Bizar hoe groot en uitgebreid dat is en hoeveel mensen daar op een doordeweekse ochtend/middag zijn!! Dit soort activiteiten hebben eerlijk gezegd niet onze hoogste prioriteit hoor, maar vanwege de vreselijke hitte (het was vandaag 28 graden) was het absoluut een welkome bezigheid. Inmiddels hebben we ons verdiept in de verdere culturele bezienswaardigheden en hebben we een mooi plannetje gemaakt voor morgen. Rond 23:00 uur waren we weer terug in het hotel en inmiddels is het alweer 24:00 uur later en gaan we lekker op één oor zodat we weer fris en fruitig zijn voor morgen!

Jullie eet smakelijke voor zo, nog een fijne avond en tot snel!

• 16 Maart 2016 - 17:40

Netty:

Wat een leuke reis met heel veel te beleven We moesten wel erg lachen om de eitjes.
    Gieren en vandaag bij oma geweest. Neem jou taak over!
    Veel plezier en groeten van Arie en Netty

• 16 Maart 2016 - 19:36

Doret:

Haha wat een mop, dat ontbijt! Nou weet je iig waar je niet moet wezen ;)! Verder weer mooie dingen gezien zo te lezen. Flinke busreis wel, tsjee.
    Xxx

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Daar gaan we weer!

Lieve allemaal,

Nog een paar uur en dan gaan we weer op een nieuw avontuur!! We hebben er ontzettend veel zin in en de spullen staan al op ons te wachten.

Vanavond om 20:55 uur vertrekken we vanaf Schiphol naar Singapore, een vliegreis van ongeveer 14 uur. Het is daar 7 uur later en wij zullen lokale tijd zaterdagmiddag 16:20 uur aankomen, het is hier dan zaterdagochtend 09:20 uur.

Zaterdag tot dinsdag zullen we in Singapore verblijven. Daarna reizen we per bus door naar Kuala Lumpur en vanaf daar reizen we verder door Maleisië naar Thailand. Grappig is dat er ook nog tijdverschil is tussen Maleisië en Thailand. In Thailand is het dan weer 6 uur later dan hier.

Misschien goed om even uit te leggen; Singapore is de kleinste republiek van Zuidoost-Azië en is net iets groter dan de Noordoostpolder. Het bestaat uit 63 eilandjes en sinds 1965 is het een zelfstandige staat. Voor die tijd viel het eventjes onder Maleisië maar die waren hier niet blij mee vanwege de grote meerderheid etnische Chinezen. De laatste decennia heeft het land een grote economische groei doorgemaakt en is het land helemaal hip en happening onder toeristen.

Nou, dat was nog even een beetje achtergrond informatie over onze eerste bestemming hahahaha! Ik dacht zelf namelijk dat het onder Maleisië valt maar dat is dus niet het geval.

Voor nu wens ik iedereen een hele fijne dag, het weer is goed dus daar kan het niet aan liggen en het is tenslotte vrijdag en dat betekend voor de meeste; bijna weekend!!

Wij houden jullie de komende weken weer op de hoogte van onze avonturen!

Liefs,
Marc & Annelies