Tokyo verkennen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Tokyo verkennen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Tokyo verkennen

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

17 Oktober 2014 | Japan, Tokio

Jeetje wat gaat de tijd hier snel!
Alweer een dag in Tokyo voorbij. Gisteren hebben we weer een druk programma gehad. Nadat we hadden uitgecheckt in het hotel (onze bagage mochten we daar gelukkig laten staan) zijn we naar de Bentendo tempel gegaan, prachtig weer hoor en wat een rust altijd bij die tempels ondanks dat ze in zo'n drukke stad staan.

Daarna zijn we naar de Tokyo Sky Tree gegaan, wat een gaaf gebouw en wat hoog! In totaal 634 meter en je kunt in de toren als bezoeker tot 450 meter hoogte komen. Ondanks dat het regende en dus bewolkt was hadden we echt een prachtig uitzicht. We hebben ons daar al met al mooi een tijd kunnen vermaken want het regende ontzettend.

Vervolgens zijn we naar het hoofdkantoor van de Asahi brouwerij geweest waar ook een cafe was en we wat gedronken hebben, met ook weer een mooi uitzicht over de stad. Toen zijn we terug gelopen naar het station want we hadden onze makker van de vorige avond beloofd in een van zijn restaurants te komen eten. Aangezien we graag nog shabu-shabu wilde eten en hij zo'n restaurant heeft waren dat mooi twee vliegen in een klap. Hij was blij verrast ons te zien en blijkbaar ook enigszins verbaasd dat wij dus ook echt gekomen waren. We hebben heerlijk gegeten en we hebben nog een tijdje gekletst.

Tsja, toen moesten we toch echt terug naar het hotel om onze bagage op te halen... Al met al verliep alles vlekkeloos en waren we rond 20:30 uur in ons volgende en laatste hotel voor deze vakantie. Het is een appartement dus we hebben iets meer ruimte en een keukentje dus hoeven niet meer te ontbijten met rijst hahaha...

Vanmorgen zijn we eerst naar Shibuya gegaan, daar is een heel druk kruispunt wat veel in films gebruikt is. Er steken, bij groen licht uiteraard, wel honderden mensen tegelijk over, heel leuk om te zien. Ook zijn we daar door een straatje gelopen waar ze allemaal van die verkleedpakjes verkopen en hebben we ook een aantal van die heel apart gekleede mensen gezien. Vervolgens zijn we naar Gina gegaan maar dat was niet heel boeiend, weer veel gelopen en een hoop (vooral winkels) gezien.
Al met al dus weer een volle en drukke dag.

Morgen hebben we om 15:30 uur een tour gereserveerd in het dorpje Kirin bij Yokohama, waar ook het Kirin bier vandaan komt. We hebben er zin in!

• 17 Oktober 2014 - 07:30

Marit:

GAAF!!! Wat een vakantie en die foto's
    en weer lekker aan t bier dus vandaag!
    Nog even genieten t is zo weer voorbij

Xxx

• 17 Oktober 2014 - 08:59

Karin:

Een soort van Eifeltoren maar dan in Tokyo
    Had je geen last van slappe benen toen je naar beneden keek??
    Kirin bier mmmm lekkel prosit/kanpai
    (o:
    kuuuuuuuuuuus

• 17 Oktober 2014 - 13:29

Doret :

Klinkt weer goed jongens! Geniet er nog even van! Xxx

• 17 Oktober 2014 - 22:42

Netty:

Wat een super verslag ik geniet er van ben ziek leuk al jullie belevenissen x