Kyoto & Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Kyoto & Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Kyoto & Tokyo

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

14 Oktober 2014 | Japan, Tokio

Gisterochtend rond 12:30 uur waren we bij onze Ryokan (= een traditioneel Japans hotel) aan en konden we gelijk inchecken.
Ook de vreselijk zware backpacks mochten we daar gelukkig vast achter laten. Wel werden we gelijk gewaarschuwd voor de tyfoon die aan het begin van de avond verwacht werd en men adviseerde ons in ieder geval vanaf 19:00 uur niet meer naar buiten te gaan en in het hotel te blijven.

Maar zover was het nog niet dus eerst nog maar even wat sightseeing. Op naar de Kiyomizudera tempel, een van de mooiste vanJapan (alle tempels zijn trouwens wel een van de mooiste, grootste of heiligste van Japan hoor... staat leuk in de folders denk ik). Daar aangekomen goot het inmiddels van de regen maar wij lieten ons natuurlijk niet kennen en met opgestoken paraplu zijn we de tempel en daarbij horende prul winkeltjes wezen bezichtigen. Nou, het was inderdaad best hoor. Er liepen ook opvallend veel mensen in traditionele kleding wat het net wat extra's gaf.

Ondertussen werd het gelukkig weer droog en besloten we terug richting het hotel te lopen en onderweg de Nishikikoji Food Market mee te pakken. Heel leuk want dat was een grote straat met aan beide kanten (jawel hoor) eetstalletjes. Grappig om te zien wat voor spul ze hier allemaal verkopen, ookal hadden we van de meeste producten geen idee wat het was. Inmiddels regende het weer en nu waaide het er ook erg hard bij. Steeds meer winkeltjes gingen sluiten en het leek ons ook verstandig weer terug te gaan naar het hotel. Voordat we de metro in gingen hebben we nog een tentje gevonden waar ze Wagyu burgers (dat bekende vlees uit het plaatjes Kobe waar ik eerder over schreef) verkochten, die moesten we natuurlijk even proeven! Nou, het is inderdaad heel lekker en smaakvol vlees hoor heerlijk!

Onderweg hadden we ook nog wat eten voor 's avonds gekocht omdat we niet meer buiten zouden mogen en toen terug naar het hotel.
We werden door een medewerker begeleid naar onze kamer. Toen we de deur open deden kwamen we in een klein soort halletje met een
schoenenkastje en een schuifdeur, als je die open deed kwam je in de leef-/slaapkamer. Er lagen rieten matten en daar mocht je alleen met blote voeten of sokken op. In het midden stond een tafel met twee zitjes (kussens die gelukkig een rugleuning hadden) en daarachter was weer een schuifwand... Daarachter was een groot raam met weer een tafel en twee stoeltjes, een koelkastje en een wasbak. Op de zesde etage was een warmwaterbad waar mannen en vrouwen gescheiden (naakt) konden baden, Marc is dat even uitgaan proberen (wel onder etenstijd zodat ie alleen was haha) en het beviel goed heb ik begrepen. Daarna hebben we gegeten en toen wilde we een filmpje kijken maar ja, waar waren die bedden? Er was nog een schuifdeur en daarachter bleken matrassen en dekbedden te liggen. Dus wij deze netjes op de grond gelegd en de laptop geïnstalleerd. Rond 20:00 uur hoorde we geklop op de deur. 'Huh?! Wie kan dat nou zijn?'Nou, dat was dus iemand van het hotel die de bedden op kwam maken! Dat was al niet meer nodig en hij
keek ook een beetje verbaasd de kamer in hahaha! Ondanks dat de matrassen niet zo dik waren hebben we in ieder geval heerlijk geslapen en was het echt een super belevenis. En van de tyfoon hebben we niets meer gemerkt, rond 22:00 uur stopte het ook met regenen dus gelukkig is het allemaal meegevallen.

Vanmorgen hebben we rond 09:30 uur uitgechecked en zijn we met de Shinkansen naar Tokyo gegaan. Onderweg kwamen we langs Mount Fuij,
jeetje wat een enorme berg is dat zeg.Rond 13:30 uur waren we in het hotel en gelukkig konden we gelijk in de kamer. Daar de bagage gedropt en even een korte broek aangedaan want inmiddels was het hier weer een graad of 25. Toen zijn we naar Akihabara gegaan waar ze alleen maar electronica zaken hebben, tsjonge wat een herrie en wat een troep verkopen ze daar! Toen nog even naar Ameyoko waar je kunt winkelen tot je niet meer kunt, een ook hier weer een hoop rommel waarvan ik niet zou weten wat ik er mee moet. Inmiddels zitten we dus even in het hotel om te verkleden, want het is nu toch wel te koud voor een korte broek, en zometeen gaan we een tentje zoeken om wat te eten. Je ziet hier veel shabu shabu (groente, vlees en vis dat je in een soort boullion doopt en vervolgens opeet) en dat lijkt mij wel wat. Ik ben benieuwd!

Net gegeten bij een super leuk tentje met een soort bbq's op tafel. Omdat ze geen Engelse menu's hadden hielp de vrouw naast ons
gelukkig, zij heeft een aantal jaar in LA gewoond en kon ons gelukkig helpen. De rest van de avond hebben we min of meer met haar
gezelschap (zij was met 3 mannen) geklets en hebben van een van hen een kaartje gehad aangezien hij een shabu shabu restaurant heeft!
Het plan is daar morgenavond heen te gaan. Al met al weer een super leuke avond gehad, lekker gegeten en een hoop lol beleefd! We love
Japan!!

P.s.:

Ja klopt ma, daar kwamen we langs allerlei bloementuintjes waar ook kruiden bij stonden. Die spinkhaan was vlakbij de waterval, ik had
het eerst niet in de gaten maar toen zei Marc: 'Kijk An, een bid-sprinkhaan!' Nou, voor ie uitgesproken was stond ik natuurlijk al
beneden!! Gat wat zijn die beesten groot... De misosoep is niet echt aan mij besteed maar bij gebrek aan beter ben ik de rotste niet.

Hahaha ja leuk dat Marc het jullie even liet zien he Lars en Lei. Nee, de hoerenbuurten zijn hier heel discreet en je ziet er praktisch niets van,
jammer joh hahaha!!

Ja, die glazen zijn groot Renaat! Niet normaal; je mag 3 gratis glazen bier proeven en hebt maar 20 minuten de tijd. Gingen natuurlijk
heeeel vrolijk weg daar, dat begrijp je ;-) Goed plan van de Sumo, doen we!!

Nou Els, een hoge gil en ik stond gelijk beneden aan de berg! Dat was er echt een voor Marjan geweest hoor hahaha!! Het is inderdaad heel
bijzonder en vooral heel leuk. Het is gewoon zo anders, de mensen, de gewoontes, het straatbeeld, het verkeer en noem het maar op.
Het eten is ook prima te doen en wij hebben het geluk dat we veel lusten dus dat scheelt echt. We hebben pas twee keer gehad dat het wat
minder was eigenlijk. Ja das waar, die Sumo's krijgen ook een speciale behandeling hahaha!! Nou het was geweldig hoor, kijk maar naar de
foto's!!

• 14 Oktober 2014 - 16:22

Petra:

Ik schreef net aan Karin die naar jullie vroeg zezijn vast de misgelopen atracties van gisteren aan het bekijken.
    maar inmiddels weten we beter.
    wel opgelucht dat jullie er niet veel van gemerkt hebben
    allemaal weer leuke dingen en je verwijst naar foto's maar eie zaten er neit bij

dikke kussss

• 14 Oktober 2014 - 19:08

Karin:

Heiii reisverslaggeefster , ik lach me rot ,wat een verhalen !
    Gelukkig met alle voeten op de grond gebleven en niet ergens in het land van Oz geland brrrr
    Lunchpakketjes op de foto zien er ook lekker uit Anne ! Neem je nog wat experimenteels en spannends mee naar huis voor in de keuken
    kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus

• 14 Oktober 2014 - 19:30

Jennifer:

Klinkt allemaal erg leuk! En wat maak je er weer een werk van lies!! Veel plezier xxx

• 14 Oktober 2014 - 20:18

Doret:

Leuk hoor dat je ons allemaal zo mee op reis neemt! Lees elk verslagje met veel plezier. Schrikken die tyfoon mr gelukkig viel t allemaal mee. Benieuwd wat jullie de komende dagen weer allemaal gaan beleven! Dikke x

• 14 Oktober 2014 - 20:31

Mario:

Klinkt allemaal gaaf hoor!! Geniet er van daar!!

• 18 Oktober 2014 - 23:31

Marit:

iewl die beesten hebben jullie toch niet gegeten he?!

Lang leven de metro kaartjes... Ze zijn in nl alweer klaar met de ov chip...

Xx

Tags: Kyoto, Tokyo