Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Marc en Annelies - WaarBenJij.nu

Fukuoka

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Marc en Annelies

30 September 2014 | Japan, Fukuoka

Daar zijn we weer! Veilig aangekomen na ruim 10 uur vliegen. De vlucht viel ons eigenlijk mee, voor ons gevoel duurde het niet eens zo heel lang.

Om08:10 uur lokale tijd (01:10 uur Nederlandse tijd) landden we op Fukuoka Airport. Daar moesten we door de douane en ook hier maken ze een iris- en vingerscan bij aankomst. Marc had een slof sigaretten gekocht in het vliegtuig en deze netjes op het formulier dat we in moesten vullen aangegeven maar toch werden we uit de rij gehaald. Of ze even onze bagage mochten doorzoeken... SLIK! Er gaat gelijk van alles door je hoofd en je bedenkt gelijk wat er fout zou kunnen zijn gegaan maar gelukkig bleek er niets aan de hand en wij denken dat het een routine onderzoek voor backpackers was, aangezien er volgens ons geen duidelijke aanleiding was.

Goed, volgende uitdaging; de treinpassen. Deze zijn alleen verkrijgbaar voor toeristen en moet je aanschaffen vanuit het land van herkomst. Deze hadden wij gelukkig de vrijdag voor vertrek nog op het nippertje kunnen regelen, zal niet al te veel uitweiden over deze kwestie maar was iets met planning van Marc's kant... Wij rond gevraagd en toen bleek dat we deze op moesten halen op Hakata Station. Wij richting de metro en ja hoor, daar wachtte ons het volgende dilemma; de kaartautomaat voor een metrokaartje... Tsja, uiteindelijk met logisch nadenken en gezond verstand een kaartje weten te bemachtigen en naar Hakata. Daar de vouchers omgewisseld voor treinkaarten en weer naar de metro, wat bleek; deze kaarten zijn alleen voor de bus, trein en ferry en niet voor de metro.... Tuurlijk, dat is vast om het makkelijk te maken!

Wij weer met de metro richting het hotel, dit in een keer kunnen vinden. Helaas bleek dat we pas om 14:00 uur de kamer in mochten, tsja wat nu?! Gelukkig konden we de bagage achter laten en konden we gratis fietsen van het hotel gebruiken. Super, zo konden we mooi de tijd doden en alvast de stad een beetje verkennen. We hebben in een heel bijzonder tentje (met een soort loketjes waar je aan kon zitten) noedels gegeten en wat rond gelopen en om 13:30 uur zijn we terug naar het hotel gefietst.

Door het lange reizen en vrijwel niet slapen waren we inmiddels uitgeput en hebben we even een flinke powernap gedaan. Daarna weer zo fris als een hoentje en jawel, het was weer etenstijd dus de buurt van het hotel maar eens even verkennen op restaurantjes. Nou en we hebben er een gevonden hoor, een super leuk authentiek Japans restaurantje waar we samen aan een typisch Japanse tafel heerlijke vis, kip, salade en stukjes varken gegeten. Zeker de moeite waard om nog eens te doen.

Inmiddels zit onze eerste dag in Fukuoka er bijna op, het is hier inmiddels bijna 22:00 uur. Morgen zijn we van plan om met de fiets alle leuke, bijzondere en/of mooie plekken van Fukuoka te gaan bekijken dus die route gaan we nu even uitstippelen. Voor de rest van de week hebben we nog geen concrete plannen maar die gaan morgen vast en zeker wel komen.

Wij houden jullie op de hoogte!

Liefs,
Marc & Annelies

• 30 September 2014 - 19:15

Petra:

hi schatten nu in diepe rust denk ik!
    Nog maar net gearriveerd en gelijk al van alles beleven is misschien voor jullie niet zo leuk maar
    voor ons wel om het zo te lezen.
    Apart die hokjes waar je kunt eten zit je dan niet naast elkaar?
    Voor een keer misschien wel leuk maar tegenover elkaar zitten met eten lijkt me gezelliger.
    Zijn jullie al in een tempel geweest? Lijkt me ook een bijzondere ervaring.
    Toen Martin al jullie eten zag wilde hij ook wel naar Japan.....moet nog maar ff mee wachten

Wij kijken uit naar jullie volgende verslag

Dikke kusss voor allebei
    Petra en ook namens Martin

• 30 September 2014 - 21:44

Netty:

Heel interessant om te lezen veel reis plezier x N.

• 30 September 2014 - 22:09

Doret:

Yihaaaaa gelukkig goed aangekomen en de reis viel mee! Wat stoer, gelijk lekker hollands op de fiets op verkenningstocht haha! Wat een andere wereld daar. Ben benieuwd nr de rest van jullie avonturen! Geniet! Xxxx

• 02 Oktober 2014 - 00:05

Marit:

He lieverds...
    De reis is dus helemaal goed gegaan, gelukkig! ! Beetje jammer van die zoekactie in jullie rugzak!!! Hebben ze jullie kleren er weer een beetje netjes in gedaan? haha (ocd?

• 02 Oktober 2014 - 00:07

Marit:

O was nog niet klaar!

Leuk om jullie zo te volgen en de foto's te bekijken!!
    Have fun, geniet!
    Xxx